A Red Bull ismét átgondolja a királykategóriás szerepvállalást, ha a sportág nem változtat a jelenlegi motorszabályokon, és 2021 után nem érkezik egy független gyártó a sorozatba – figyelmeztette a Forma–1 irányítóit a bikások tanácsadója, Helmut Marko.
Bár az időpont még távolinak tűnik, a csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselői már elkezdték a tárgyalásokat a 2020 utáni motorszabályokról. Konkrétumok egyelőre nem hangzottak el, a felek azonban egyetértettek abban, hogy a jövő erőforrásainak a jelenlegieknél olcsóbbnak, egyszerűbbnek és hangosabbnak kell lenniük.
Horrorisztikus baleset a brit autóversenyen – videó " AUTÓ-MOTOR › Friss hírek
A hétvégén a brit Formula-4 viadalon hatalmas baleset borzolta a kedélyeket. Billy Bonger nagy sebességgel csapódott a hirtelen lelassuló Patrik Pasma autójába. A 29 éves Vettel az idén másodszor, pályafutása során pedig 44. alkalommal nyert F1-es futamot, Bahreinben harmadszor diadalmaskodott. A harmadik helyen a pole pozícióból karrierje során először rajtoló Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája zárt.
A Red Bull ennél is tovább megy! A csapat tanácsadója, Helmut Marko nemrég az F1 hivatalos oldalának nyilatkozva üzent az új tulajdonosnak, kiemelve a csapat át fogja gondolni szerepvállalása folytatását, ha a jövőben nem lesz legalább egy, a nagy gyáraktól független motorszállító.
A bikások ráadásul gyors döntést várnak az ügyben. „Legkésőbb 2021-ben érkeznie kell egy független motorgyártónak” – szögezte le a tapasztalt sportvezető. „Ez több, mint szükséges! A motoroknak pedig egyszerűnek és hangosnak kell lenniük, valamint nem kerülhetnek többe 10 milliónál. A mostaninál kevésbé kifinomult erőforrásról beszélünk. Egy igazi versenymotorról. Elég sok cég van, ami tudna ilyeneket szállítani” – tette hozzá határozottan.